Mijn voormalige opdrachtgever strijdt voor gelijkheid in de wereld. Onderwerpen waar zij zich mee bezighoudt, zijn onder andere het klimaat, gendergelijkheid en noodhulp. Maar strijden voor gelijkheid kan de organisatie niet alleen. Zij heeft daar de hulp van jou en mij voor nodig. Daarom worden campagnes ontworpen om onder andere supporters aan de organisatie te binden. Om dit zo effectief mogelijk te doen, is het van belang inzicht te hebben in het bereik van gevoerde campagnes. Daarnaast is het belangrijk te weten van welke mensen de organisatie steun ontvangt. Zelfs als de datastructuur wordt vernieuwd, moet deze informatie beschikbaar blijven. De fundering van de huidige SQL-scripts en de Power BI-dashboards zal op de schop gaan, en een team van Data i4talent’ers zal moeten zorgen dat er een nieuwe fundering wordt gebouwd.
Allereerst moest worden geïnventariseerd welke van de huidige scripts en dashboards het belangrijkst waren voor de bedrijfsvoering. Deze scripts en dashboards zijn onmisbaar, en gebruikers moeten ervan uit kunnen gaan dat de weergegeven informatie klopt. De scripts van de draaiende analyses werden opgevraagd en voorgelegd aan het team. De beoogde resultaten waren duidelijk, dus gingen we aan de slag met het schrijven van code! Stukje bij beetje druppelde de nieuwe data binnen in het nieuwe SalesForce data warehouse en konden de analyses worden getest. De output van de analyses kon worden gebruikt als input voor de nieuw in te richten Power BI-dashboards.
Het project heeft verschillende eindproducten opgeleverd. Als eerste zijn diverse scripts voor stored procedures geschreven in SQL. Deze scripts draaien dagelijks of maandelijks, en de resultaten worden opgeslagen in tabellen. Het aantal supporters, donaties per maand en jaar, leeftijd, startdatum; allemaal variabelen die in de Power BI-dashboards terugkomen. De opgeleverde dashboards hebben een nieuwe look gekregen, helemaal in lijn met de missie van de organisatie. Verschillende afdelingen hebben nu toegang tot dagelijks geüpdatete informatie binnen hun vakgebied.
#deleukstedetacheerdervanNederland staat voor je klaar.
We hebben de leukste werkplekken voor ambitieuze, enthousiaste professionals die plezier in hun werk belangrijk vinden. Zij gaan uitdagingen aan binnen finance, data en IT. Ze beschikken over de juiste competenties, zijn snel inzetbaar en brengen de opdracht tot een goed einde.